Thursday, January 23, 2014

Rör inte min kompis!!

Det finns få saker jag har så lite överseende med i livet som otrohet, så när jag i ett mess skickat 04.20 får veta att en av mina bästa vänners tjej har varit (han skrev t.o.m. ÄR) otrogen så börjar inte dagen på topp. Har man en överenskommelse om ett öppet förhållande så får man väl ha det, så länge båda parter är med på tåget. Men annars så ser man till att göra slut innan man hoppar i säng med någon annan, det är väl inte så himla svårt!? Jag kanske är naiv, men jag tänker att det är något som inte är bra om man känner behovet av att vänstra. Om det är något hos en själv eller i relationen till sin partner låter jag vara osagt, en del kanske behöver parterapi och andra kanske behöver jobba med sig själv i första hand. Men man sårar inte andra på det sättet för att må bra själv!

För två veckor sen loggade jag in 6.10 för halv7spinningen. Förra veckan var jag där 6.15. Idag kom jag inte förrän 6.20. Om det fortsätter så här så kommer jag komma försent om ett par veckor. Men idag hann jag iaf både byta skor och låsa in grejerna i skåpet. Vi var tre stycken på passet idag, förutom instruktören. Tidigare har vi bara varit två. Den nya tjejen visade sig vara en riktigt snacksalig rackare. Jag är inte det minsta morgonpigg (ifall nu den tidiga träningen kanske får någon att tro annorlunda), så jag var väl inte direkt överlycklig när hon satte igång att prata efter passet. Orka!  Jag har kommit fram till att spinning är den optimala morgonträningsformen för mig; jag kan sitta på samma ställe, någon hojtar o pushar o talar om för mig vad jag ska göra, jag bestämmer motståndet själv (det känns liksom enklare att spinna på lite lättare motstånd en seg dag än att springa långsammare) och om jag inte orkar hålla ögonen öppna så gör det inget. Dessutom går det alltid snabbare för mig att duscha på gymmet än hemma efter träningen. Och det är ju så skönt att slippa träna efter jobbet, kunna komma hem o vara med familjen istället! Win-win på många sätt!

Körde förbi en trafikolycka på vägen till jobbet. Blåljusen syntes en kilometer bort och jag började tänka på alternativa vägar till jobbet. Det visade sig dock att olyckan var i korsningen där jag tänkte svänga in och stod inte i vägen för mig, så jag kunde åka förbi ändå. Två bilar fick bärgas och en person till sjukhus enligt polisens hemsida. Det gör liksom lite ont i hjärtat att se sånt där tycker jag, kanske mest för att man aldrig vet vad som hänt och om alla lever. Och kanske lite för att åtminstone jag är så beroende av bilen så livet skulle bli jättejobbigt om det var jag som råkade ut för en olycka även om alla personer skulle klara sig utan skador. För nån vecka sen var det en olycka hemma hos oss, två familjer som fick sina bilar bärgade då också. Såg inga barn och inga ambulanser iaf.

Jag säger det redan nu, ifall jag glömmer bort det inför nästa helg: I första Mello-deltävlingen (Malmö 1/2) så förväntar jag mig att alla röstar på min gamla barndomskompis Mahan! Allt annat tar jag personligt ;-)

Som ni märker har jag inte världens mest produktiva dag på jobbet. Det finns inget att göra bland mina ordinarie arbetsuppgifter (eftersom jag är så snabb o redan är klar med allt…) och den enda killen som är kvar på avdelningen vill hellre kolla på film än spela spel. Vad ska man göra liksom? Jag får helt enkelt lov att underhålla er istället. Och planera kvällens middag. Quesadillas och kyckling står på menyn. På lördag blir det barnkalas och på söndag kommer svägerskan. Borde planera nån sorts mat till det besöket också. Den enda kända allergin är fisk/skaldjur, alla andra förslag mottages tacksamt! (Utom möjligen korv som jag visserligen inte är allergisk mot men inte äter ändå). Gärna lättlagad mat, har varken lust eller tid att stå i köket hela förmiddagen. Har sjukt mycket glass i frysen, så det får det bli till efterrätt. Får knappt plats med frysvarorna efter veckohandlingen för att det är så mycket glass i den där minimala frysen… Prioriteringar, people! Jag o A tänker inte alltid likadant :-)

Nu är jag hungrig och det är dags för lunch. Känner mig i princip färdig för dagen men kan inte flexa ut riktigt än… Långlunch? Och vad gör man sen med en torsdag eftermiddag? Antingen kan man sätta hundra spänn på att snön finns kvar där ute än. Eller så kan man dricka kaffe o snacka strunt. Välj själva! Imorgon är det fredag och då jobbar jag på öppna avdelningen, vilket halverar restiden med nästan två tredjedelar, vilket ju är trevligt både på morgon och eftermiddag. Åker hemifrån vanliga tiden, flexar in 15-20 minuter tidigare, så då kan jag flexa ut tidigare och dessutom komma hem snabbare = längre helg :D

1 comment:

mamsen said...

Klart vi ska rösta på Mahan. :)