Friday, January 10, 2014

Borgare, bönder och eliten

Jag har varit Friskis & Svettis så trogen det går sedan 2002 (när jag bodde i Umeå/utomlands gick det inte för att de inte fanns där), fram tills i år. Jag minns en episod på FS här i Uppsala för kanske tre år sen, när jag såg en så där äckligt vältränad människa som sprang på bandet i typ 100 km/h (eller iaf 18, skojar inte) och jag tänkte att sådär vältränade människor hör inte hemma på  FS, de kan hålla sig på SATS eller nåt annat elitgym. Fördomsfullt? Möjligen. Men nu är det jag som är på SATS. Elit? Knappast. Vart vill jag komma med det här? Jag har ingen aning... Kanske att det är upp till var och en att träna vart man vill. För löpbanden på FS är ju lika effektiva som de på SATS, men billigare årskort.

Men visst känns det ändå som att FS är lite mer för vardagsmotionärer och gamla tanter än elitlöpare...?

Jag är så trött att jag håller på att somna, så jag vet inte ens varför jag gav mig på att blogga ikväll... Emotionell urladdning och nu lite Mad Men. Imorgon ska det visst bli kallt, undrar om jag ska ta vagnen och min långa bebis och springa en sväng ändå? A & E ska visst köpa present till nån som fyller år nästa vecka, jag undrar vem det kan vara...

1 comment:

mamsen said...

Jag vet att min äldsta dotter fyller år nästa vecka. Kan det vara henne de ska handla present till?