Thursday, January 30, 2014

Coffeeeee!


Min planerade nolltolerans mot kaffe sket sig redan första dagen, men jag har försökt minimera intaget hela veckan. Det som ändå har varit väldigt påtagligt är att jag aldrig kunnat hålla mig ett helt dygn i sträck. I måndags höll jag mig till halv fyra, i tisdags till halv två och igår kom den dagliga ransonen om 1-4 klunkar redan efter lunch. Men dagen idag klår alla rekord, uppdrucket o klart 9.15! Tre nätter utan regelbunden sömn har satt sina spår i kroppen kan man säga. A har jobbat tre nätter och båda barnen har varit vakna minst en gång var varje natt, men helst inte samtidigt. Jag gick o la mig i E’s säng igår, vid 3 var S ledsen så då kom han in dit och vid 5.15 kom E också, men då gick hon o jag tillbaka till dubbelsängen – det finns gränser för hur många som får plats i en 90-bred säng… Så även om jag inte har klivit upp så mycket tidigare än vanligt (faktiskt sovmorgon jämfört med de torsdagar då jag tränar) så har jag varit mycket, mycket tröttare – och insett hur oändligt tacksam jag är att A brukar ta S på nätterna!

Jaha, om man skulle ta o få lite jobb gjort kanske…

No comments: