Monday, January 27, 2014

Jag är så sjukt trött idag!


A har åkt till jobbet, S har ÄNTLIGEN somnat efter en och en halv timmes brottningsmatch och E är fortfarande vaken, alldeles uppspelt över femårsdagen imorgon. Ser ut som att jag aldrig får sova...

Att må bra handlar ju inte bara om att träna, även om det är den biten jag gillar mest. Men nu har jag bestämt mig för att ta mig i kragen vad gäller intaget också. Under en vecka så ska jag således undvika alla uppenbara onyttigheter (ni vet - godis, chip, saft osv). Så gott det nu går, när det är våfflor och glass beställt till födelsedagsmiddagen imorgon... "Nä men du vet, mamma gillar inte glass så jag sitter här med mina sojabönor och en spenatsmoothie istället!" Det kommer inte hända. Steg nr 2 är att bara dricka vatten och grönt te i en vecka. Det höll ända till halv fyra i eftermiddags, när jag höll på att krevera efter en kopp kaffe. Det fick bli en klunk och sen på't igen. Jag tror inte på att späka sig själv i något avseende. Huvudvärken har gjort sig påmind större delen av dagen och bidrar inte till att jag känner mig piggare just nu.

Vad gäller träningen så missade jag morgonens pass för att barnen sov dåligt inatt. "Sover inte jag så sover ingen" stod det på S's pyjamas för nåt år sen och det är ju ganska exakt så det är fortfarande. E kan vara lite mer smidig när hon smyger in till vår säng på nätterna, men när hon ligger på tvären och beklagar sig över att lillebror ligger snett så kan inte ens jag sova. Men vad jag älskar mina barn ändå! Ibland känns det som att hjärtat liksom inte riktigt har plats för all kärlek och det gör nästan fysiskt ont på riktigt. De dagarna är värda varenda missad natt, upphöjt i tusen miljarder. Nästa träning får bli på torsdag kväll eller möjligen fredag. Vi får se hur jag lägger upp det, antar att det beror på hur A mår efter sina första tre jobbnätter också.

Nu laddar jag för sängen, E verkar ha kommit till ro och jag ska lämna båda barnen innan jobbet imorgon. Jag har inte lämnat så tidigt på 23 månader, då med det ena barnet fortfarande på insidan. Just nu känns det som att det kan gå exakt hur som helst. Tur jag har flextid...

No comments: