Monday, January 06, 2014

Ikea - familjen O, 1-0


Idag var dagen när vi skulle åka till Ikea för att köpa nya köksstolar. Vi har pratat om det lääänge (ett par år eller så) men liksom aldrig kommit till skott. Hittade lite annat smått o gott - silkespapper, presentpåsar, plastburkar, en tavelram, fler bestick till barnen nu när S vägrar äta med sked... Men stolarna fanns bara två kvar i lager och vi vill ha fyra, så de fick vänta tills det finns tillräckligt många. Om vi nu nånsin kommer oss iväg till Ikea igen... Jag har inget emot att gå där en halv dag, men A är inte lika förtjust så nu när han har varit där en gång i år så finns risken att han tycker det räcker. Och jag orkar inte bära hem fyra stolar själv.

Imorgon är dagen när vi återgår till vardag - men med den stora, stora skillnaden att S börjar på dagis. Min bebis som ju trots allt blir 18 månader just idag. Jag saknar inte vaknätterna, amningen, att inte råda över min egen kropp, men det är ändå lite melankoliskt att se barnen växa upp så himla fort. E blir fem om drygt tre veckor. Jag tyckte det var rätt nyss jag gick omkring med värkar och mådde illa av lustgas.

Apropå att råda över sin egen kropp så brukar jag resonera som så att jag tränar för att kunna äta vad jag vill. Men det känns ändå som att jag per automatik äter lite nyttigare när jag tränar. De senaste två månadernas paus har satt sig på både mage, lår och kondition. Jag hoppas på att få lite pli på samtliga delar nu framöver. Imorgon blir det träning igen. Ska packa väskan så jag har den med till jobbet, sen ska jag sova. Eller förresten så har jag ju en uppsättning träningskläder på jobbet, jag kan ta dem. Jag springer ju ändå aldrig på lunchen som jag tänkte att jag skulle... Längtar till vår och ljus, så det känns lite mindre motigt att ta mig ut! Fast just nu längtar jag mest av allt efter min säng. Ska passa på att snusa lite bebis medan tid ges. Snart blir väl han också fem, för att inte säga 18 eller 37.

1 comment:

mamsen said...

37 får väl vänta ett tag till. Först måste ju hans mormor passera den åldern först.......oj, hade hon redan gjort det? Men hans föräldrar borde bli 37 först åtminstone. ;)