Thursday, January 09, 2014

Morgonträning har både det ena och det andra i mun


När klockan ringer 05.45 kan man välja att antingen sova en timme till eller trotsa alla naturlagar och kliva upp för att gå på spinning. Jag hade god lust att välja sömnen, men tänkte att 45 minuter spinning ger mer energi i längden, så jag klev ogladeligen upp ur sängen och stapplade ut i badrummet. Förberedde alla kläder och väskor igår så att det skulle gå snabbt på morgonen och 06.10 loggade jag in på SATS. Hurra för mig! Det var jag, instruktören och en tjej till där… Lite jobbigt när man är som jag och gärna gömmer sig längst bak i salen för att man tror att man inte syns där (fick dock höra av någon att man oftast syns bättre längre bak, för att det är lättare för instruktören att ha blicken där än på dem längst fram).  Jag tog mig igenom passet levande, men kände mig helt slut efter. Det är klurigt med frukost innan sådär tidig träning – jag tog lite fil och en sockerbit för att få i mig nånting men ändå inte för mycket för då går det ju inte att träna. När jag var redo att spy i slutet av passet kändes det bra att ha något i magen (och nej, jag spydde inte). Efter en dusch och en banan satte jag mig i bilen igen 07.36 och kände att det var ju en rätt mänsklig tid och värt exakt allting som försiggått på morgonen. Dagens pass var ett socialt experiment för att se om jag skulle orka och hinna till jobbet i tid och det gjorde jag så nu blir torsdagsspinning ett stående pass de veckor A inte jobbar.


När man kommer in i administrationsbyggnaden på mitt jobb så sitter det en uppstoppad himla räv i trappan. Jag vet inte var den kommer ifrån eller vem som satt den där, men jag blir alltid lika förvånad. ”Va, sitter det en RÄV här!? Jaha, den var uppstoppad (idag också…)” Efter alla halveffektiva (läs: ineffektiva) dagar på sistone så har jag idag fått massor gjort. Massor kvar att göra också, men det är en bra start! På vägen tillbaka från lunchen såg jag en skylt i en rondell; julgranar 99.- på en viss elektronikkedja i närheten. Jag har inte sett skylten tidigare, men jag hoppas att den satt där före jul också… Eller är det mellandagsrea?!


Nu åter till jobbet.

No comments: