Tuesday, January 21, 2014

En mycket dåligt investerad timme i mitt liv


Hade tid på vårdcentralen för att kolla upp ett par födelsemärken idag. Hudläkaren jag skulle träffa var sjuk, fick jag veta när jag kom dit. Sjuksköterskan i receptionen frågade om jag ville träffa en annan läkare istället och det kunde jag ju göra när jag ändå tagit mig dit. Men vilket skämt! (Varför fortsätter jag ens söka hjälp i det här landstinget?) Hon kollade i öronen, lyssnade på hjärta och lungor och avslutade med att säga ”Jag skickar en remiss till hudläkaren!” Jaha, men vilken tur att jag investerade den här timmen som jag aldrig får tillbaka då… Hade inte jättemycket att göra på jobbet, men det känns ändå som att nån kunde ha ringt och bokat om tiden innan jag åkte, så hade jag kunnat jobba vidare och gå hem tidigare istället. Nu är planen iofs att gå hem tidigare ändå, men nånstans måste tiden ändå jobbas in igen.

Jaja, vidare med livet! Nya bekymmer imorgon och då har jag glömt det här.

No comments: