Sunday, January 05, 2014

Träning 2014

Kom mig äntligen iväg till gymmet idag. Körde bara ett kort och väldigt lätt pass, men hann bestämma mig för två saker: i år ska jag variera träningen mer än förra året (då jag i princip bara sprang) och jag ska hålla löpningen utomhus. Jag började värma upp lite på bandet, men efter bara fem minuter var jag så less på det att jag höll på att krevera. Jag sprang 15 minuter, sen kände jag mig närmast klaustrofobisk bakom de där handtagen och utan frisk luft i lungorna. Tog en crosstrainer istället, körde på nån liten stund där också och så 10 minuter på en "handcykel" (jag vet inte vad maskinen heter, men man "trampar" med armarna istället för benen). Med kolasås i armarna sedan urminnes tider så var det utan tvekan dagens jobbigaste moment. Tror jag ska köra mer på den framöver. Och överlag lite mer armar och core-stabilitet. På torsdag tänkte jag testa morgonspinning innan jobbet. Det mest spännande blir att se om jag kommer upp öht. Lite trist känns det att jag delvis bytte gym för att få sh'bam-klasserna - och så finns det inte en enda sån på vårens schema! Men jag får hitta nåt annat kul, bodypump kanske. 1-2 pump-pass och 1-2 konditionspass (spinning/löpning). Just nu tänker jag fokusera på inomhusträning tills jag får tillbaka lite av den där energin som träningen ger i längden, då kanske det blir lite enklare att komma ut o springa även i mörkret? På vägen hem kom jag på mig själv med att tänka "Jag älskar träning", det var länge sen det kändes så :)

Nu väntar förlängning i jvm-finalen, spännande värre! Om jag fick välja hur jag ska dö när det blir dags för det så skulle jag välja en hjärtattack på en riktigt spännande hockeymatch.

1 comment:

Karin said...

Vilken skön känsla! Ja, jag var inte överförtjust av att springa inne när jag provade det. Får se om jag någonsin får till känslan!
Bra med varierad träning, tror inte man ledsnar på samma sätt då!