Tuesday, January 21, 2014

En bättre investering

Om långlunchen var en dålig investering så var halvtimmen efter jobbet desto bättre; flexade ut vid halv 4 och bytte om till träningskläder innan jag åkte. Sen sprang jag direkt, innan jag ens landade i lägenheten. Hade tänkt en halvmil, men efter 4.35 var jag tillbaka vid garaget och orkade inte springa sicksack mellan husen i 650 meter. Det slutar ändå alltid med att jag bara sprungit hälften så långt som jag tror och så måste jag springa ett varv till... Så 4.35 it is. De första tre snittade jag precis under 6 min/km, sen tappade jag lite mellan 3an o 4an, och hann inte plocka upp den tiden på de sista 350. 26:40 slutade jag på, med ett 6:07-snitt. Lite snabbare än förra helgen, men inte tillräckligt. Kändes som att det var lungorna som tog mest stryk och då ffa av den kalla luften. Glömde halsduken hemma (den som jag brukar andas genom när det är kallt), så den gick direkt ner. Hade det varit lite varmare hade jag nog orkat lite längre, kanske 6 eller 7 km. Vill gärna inbilla mig det iaf, det återstår att se hur det blir med den saken när det väl blir varmare. Det ska tydligen vara minusgrader månaden ut åtminstone, så det dröjer. Nästa gång ska jag iaf komma ihåg halsduken.

Barnen och A är i säng. Imorgon börjar allvaret för A också! Nu blir det inga fler långa föräldraledigheter i den här familjen. Båda barnen på dagis och as of tomorrow två arbetande föräldrar. Livet rullar onekligen på. Jag tillbringar kvällen i soffan och tänker att jag skulle vilja ha en kopp te. Eftersom alla andra har gått o lagt sig så ser det inte bättre ut än att jag får masa mig upp o fixa den själv om det ska bli nåt. På återhörande!

No comments: