Monday, January 13, 2014

Upp till bevis

Alla som känner mig någorlunda väl vet hur omöjligt det är att få upp mig en minut tidigare än nödvändigt, vardag som helg. Så alla som tror mig när jag säger att jag ska gå på BodyPump imorgon kl 6.30 kan räcka upp en hand. Ingen? Nej, jag är beredd att hålla med er. Men jag ska göra ett försök iaf! Har haft en vilodag idag, var sugen på att springa men var fortfarande stel i kroppen från Pumpen igår. När jag blir lite mer vältränad igen kanske det går att springa dagen efter, men inte där min kropp befinner sig i processen just nu. Fick jag välja skulle jag springa imorgon bitti, men det finns gränser för vad min kropp klarar av innan resten av världen ens har vaknat. Jag behöver helt klart mer push än vad mörker, kyla och ensamhet ger. Särskilt utan frukost i magen.

När det kommer till mat så är januari en hopplös månad, med två födelsedagar i vår lilla familj och det ska firas på rätt dagar med oss fyra och med åtminstone ett par barnkalas och ett släktkalas på det. Det är som ingen idé att ens försöka hålla sig på rätt spår i januari... Som tur är så är jag igång med träningen igen och med den brukar det följa något bättre matvanor (även om jag fortfarande är svag för både det ena och det andra vad gäller onyttigheter).

E nattade A så nu ligger de båda och sover i hennes säng. Mad Men får således stå åt sidan ikväll. Jag passar på att gå o lägga mig tidigt istället, allt för att optimera chanserna att komma upp imorgon.

No comments: