Monday, September 02, 2013

Underbara måndag

Som att det inte var nog med en bra dag på jobbet, där jag fick massor gjort och inte hade någon dötid alls, så fick jag till ett superpass efter tandläkarn också! Tänkte om lite med passfördelningen i veckan och eftersom familjen ändå inte var hemma så la jag in ett långpass idag. 14.1 km i 5.59-tempo, hurra! Firade med ett bad när ungarna hade lagt sig. Jag gillar egentligen inte att ligga i badet, jag är alldeles för rastlös. Sitter hellre i soffan, där kan man åtminstone läsa en bok eller facebooka/blogga lite samtidigt. Men idag blev det ett bad. Med bubblor. Det var skönt i ungefär en kvart, sen orkade jag inte längre.

Kom hem samtidigt som familjen kom från E's första danslektion. Hon hade haft kul, men var lite blyg. Jag hoppas det kommer släppa. Vi har iaf kommit överens om att hon får gå klart terminen och sen kan hon välja att sluta om hon vill. (Över min döda kropp att jag betalar de pengarna för att hon ska gå en eller två gånger!) Ibland känns det som att jag ger dem det liv JAG vill ha när jag shoppar och fixar aktiviteter åt barnen, men jag tänker å andra sidan inte tvinga kvar henne om hon inte vill fortsätta efter jul.

Nu ska jag fundera på lite lösning av logistiska problem inför helgen. Återkommer en annan dag!

2 comments:

Anonymous said...

Kul med dans! :) Lucas ska också börja, får se vad han tycker om det... ;) för man erbjuder ju i första hand de aktiviteter man själv är intresserad av, inte nödvändigtvis för att "ge dem det liv man själv vill ha"... Klokt att åtminstone "häng i" en termin, då lär de sig att inte ge upp!!! Kram till Er!!!
Achnna

mamsen said...

Såg nån barnpsykolog som åxå tyckte att det barnen börjat med bör de fullfölja i en termin iaf, för att lära sig tålamod o inte annat.