Friday, September 13, 2013

Nytt år, nya utmaningar

Ibland tänker jag att jag behöver en ny utmaning nästa år för att fortsätta hålla igång med träningen. Sen tänker jag att jag kanske bara ska ta det lugnt och träna för att jag mår bra, istället för att nå en massa mål. Sen tänker jag igen att jag behöver nya utmaningar. Jag ska hur som helst dra ner på antalet lopp, de enda som känns givna i dagsläget är Midnattsloppet och Hässelbyloppet, under förutsättning att det finns barnvakt om A jobbar. I övrigt får vi se vad som känns lockande. Ett tag tänkte jag att jag kanske skulle springa Tjurruset, istället för alla kommersiella jippolopp som Tjejmilen och Vårruset. Men sen kom jag på att jag inte gillar att bli skitig, så då blir det ju knappast tal om nåt Tjurrus. Så då tänkte jag att Halvmaran kanske vore nåt istället. Jag har verkligen inte bestämt mig än, det handlar helt och hållet om hur det går med träningen nästa år, men tanken finns. Vem vill springa med mig?

Med ett barn i säng strax efter sju och resten av familjen hos grannarna så blev det en sån där kväll när jag hann lägga ansiktsmask OCH vaxa benen. Iaf halva benen. Utan att gå närmre in på saken så kan vi väl bara säga att det behövdes... Andra halvan får jag ta en annan kväll. Nu kan jag iaf springa i halvtights igen utan att skapa luftmotstånd som sänker farten till 6:30. Innan E föddes fick jag ofta höra att jag aldrig skulle hinna sova, duscha eller göra nånting annat för min egen del igen, men redan då och även nu i efterhand så tänker jag att jag hann väldigt mycket av både sova och duscha. Nu däremot, med två barn och heltidsjobb... betydligt svårare!

Veckan har varit trött och fredagen blev definitivt inget undantag. Jag minns knappt hur jag tog mig till jobbet i morse och 8:02 längtade jag efter att få gå hem. Det fick jag 15:45 och sen dess har jag inte gjort många knop. Skönt! Jag har inga problem med att gå till jobbet, jag tycker inte det känns jobbigt (även om jag är fruktansvärt morgontrött och inte skulle ha något emot att börja vid 11 istället) och jag brukar inte aktivt sitta o längta efter att dagen ska ta slut. Men just idag så var jag inte på topp. Jag kände mig lättretlig och småirriterad innan nån ens hann säga godmorgon, lägg då till en arbetsmiljö med ganska högt i tak och där tonen allt som oftast är rå men hjärtlig. Hade jag känt mig själv lite sämre hade jag kunnat snetända redan före frukost på nån halvtaskig fast inte elakt menad kommentar, men jag stängde in mig på kontoret så mycket som möjligt istället. På så sätt slapp jag åtminstone yttre startsignaler. Men jag fick bita mig i tungan ganska hårt när en arbetskamrat kom med kritik, för att inte hugga tillbaka...

Jag vet inte varför jag skriver det här, jag vet inte riktigt vem som skulle vara intresserad av att veta hur trött och irriterad jag har varit idag. Jag går o lägger mig istället så kan jag vara pigg o glad o skriva nåt skoj imorrn istället! Storstädning och utrensning av leksaker står på schemat. Snart kommer ju Tomten och då brukar det fyllas på... Till alla köpglada släktingar: Barnen behöver INTE ha många paket, hellre någon lite dyrare sak som de verkligen vill ha/behöver. Men vi återkommer med mer specifika önskelistor om nån månad eller så.

A vinkar till alla där ute :)

5 comments:

AnnieeG said...

Ja, kanske är det en halvmara man skulle prova?

Jess said...

Ja! Jag har en till kompis som eventuellt är intresserad, kan ju bli hur kul som helst! Om jag bara kan ta mig i träningskragen...

AnnieeG said...

Fast isf borde vi köra nåt gemensamt långpass nån gång ibland i vinter...

Jess said...

det tycker jag låter som en bra idé :) Helgerna kan ju funka iaf.

AnnieeG said...

Ja, man kunde ju boka in nåt då och då iaf som lite sporre.