Monday, September 09, 2013

Samvetskval

"Men mamma, måste du verkligen springa? Vill du inte vara här med din favorit-Ester istället?" frågade E när jag skulle ut på kvällskvisten. Till saken hör att hon redan gått o lagt sig för natten, så jag förklarade att det var bättre att jag springer när hon ändå ska sova, istället för att springa när hon ska vara uppe. Och sen förklarade jag att om jag får springa en sväng så blir jag mindre irriterad imorgon. "Men mamma, då hinner du inte sova ordentligt, då blir du ju irriterad ändå!" Hon är för smart för mig...

Var med E på dansen i eftermiddags. De är ju för söta, de där 4 & 5-åringarna som snurrar runt som valrossar, pingviner och pannkakor! Fast när bästisen dök upp så blev det mer fnitter än nåt annat. Jag stod utanför och kände att yes, min unge är den där ohängda som inte lyssnar ett dugg och bara gör som hon själv vill... Jag gillar självständighet, men kanske till en viss gräns va? Fast när hon väl gjorde det hon skulle så var hon (såklart...) jätteduktig < 3

Löpningen då? Jodå, två dagar efter genomklappningen på Tjejmilen så slog jag till på lite nya rekord istället. 6 km på 32:18, vilket inkluderade nytt halvmils-PB på 26:21. Det gick inte så mycket uppför idag, men troligen ungefär lika mycket upp som ner och således en relativt platt bana även om det sägs att man tappar mer i uppförsbackar än vad man vinner nerför. Mitt inofficiella Cooper-test gav 2.35 km på första 12 minuterna. Hade det inte kommit en backe efter 11.30 hade jag kanske kommit lite längre, Cooper ska ju egentligen genomföras på platt bana. Nu känns det iaf kul att springa igen. På onsdag blir det lite intervall och på fredag nån sorts långdistans med vagnen tror jag. Tänker hela tiden att jag ska satsa mer på tempohöjare, men sen blir det aldrig av för att jag tycker det är så tråkigt... Känner dock att jag börjat tappa kondition jämfört med i våras, dels eftersom jag inte tränat lika mycket sedan jag började jobba och dels eftersom jag knappt sprungit med vagnen sen A gick på semester vid midsommar. Springa med vagnen gav en annan styrka, som var bra att ha när det väl gällde sen, men nu har jag inte den utmaningen. Känns lite sådär att släpa ut vagnen när barnen sover ;)

Apropå besiktningen som jag skrev om i morse så blev det återkontroll på just styrleden och en lampa med el-glapp. Suck. Nu ska jag sova en skvätt.

1 comment:

mamsen said...

Kul att det gick bra med löpningen..mindre kul med styrleden.