Sunday, September 15, 2013

Mina inre röster

Lördag fm: Borde springa. Hinner inte.
Lördag kväll: Borde verkligen springa. Orkar inte.
Söndag: MÅSTE springa. VILL inte.

Borde, ska bara, orkar inte riktigt, snart, men nu är det mörkt, fast jag borde, men det är lite obehagligt när det är så mörkt, men jag mår väldigt bra efteråt, fast jag mår ganska bra i soffan också, men imorgon kommer jag kunna vara stolt över mig själv om jag bara tar mig ut ikväll, men nu är det ju ännu mörkare, men tänk på imorgon, fast tänk på nu också, men okej en kompromiss, en mil är bättre än ingen mil, inget ordentligt långpass men en mil, okej en mil. 

16 kilometer senare är jag stel som en gammal tant i kroppen, men jag kommer åtminstone kunna se mig själv i spegeln imorgon och veta att jag gjorde rätt val! 1:39:36 stannade klockan på.

No comments: