Sunday, September 08, 2013

Tjejmilen - the end

Min femte Tjejmil blev definitivt den sista. Jag ska inte bara skylla på andra runt omkring för att det gick dåligt, men när jag väl försökte springa så gick det inte att ta sig fram trots att jag startade i en startgrupp som kräver att man gjort ett officiellt 10km-lopp på under 58 minuter för att starta i den gruppen. Värmen och min motivation gjorde att jag inte alls orkade bry mig om tiden. Efter 2 km mådde jag illa av värmen (svetten rann på ryggen redan i startfållan) och funderade faktiskt på att bryta. Dumsnål som jag är så vägrade jag dock göra det, jag hade ju minsann betalat nästan 400 för spektaklet... Gick och sprang om vartannat, lätt illamåendes hela vägen. Gick i mål på dryga timmen, katastrof! Tiden var min bästa på den banan och för två år sen hade jag vart störtnöjd. Men eftersom både ni o jag vet att jag kan bättre så tycker jag vi glömmer den här lilla fadäsen och går vidare med livet nu. Om två veckor blir det 5km Topploppet och sen Lidingö tjejlopp om tre veckor.

Resten av helgen var betydligt trevligare! Efter Tjejmilen åkte jag hem till mamma o pappa o duschade, sen tillbaka in till stan för middag på mysiga Stekpannan på Söder. Klämde i mig vitlöksbröd med tzatziki till förrätt och oxfilémedaljonger med tomat o gorgonzola till varmrätt, det var inte alls svårt att få ner :) Det var däremot efterrätt, så den bemödade jag mig inte ens att beställa in.

Idag gjorde vi Skansen i solskenet. Helt perfekt dag! Favorit-fastern mötte upp med sin fästman o E var hur nöjd som helst. S fick krypa omkring lite själv också, men ville gärna krypa åt fel håll så det blev mycket vagn. När jag lyfte upp honom för att titta på björnarna frågade jag "Ser du nallen?", varpå smarta E talade om "Nej nallar är gosedjur, det där är en björn mamma!" Samma smarta E svarade snabbt när jag körde vilse i stan på vägen till Tjejmilen igår; hamnade vid Östermalmstorg på väg mot Valhallavägen, när jag egentligen inte alls hade tänkt åka den vägen (det var många vägar jag inte hade tänkt åka på vägen in igår...) "Hur hamnade jag här?!" frågade jag sällskapet i bilen. "Men mamma, du körde ju hit" svarade det stora lillhjärtat.

Nu avslutar jag helgen med pizza o en kopp te. Och fyra avsnitt av Vänner. Upp tidigt för att besikta bilen 7.20 imorgon bitti.

No comments: