Tuesday, September 24, 2013

Dagen inställd pga sjukdom

Japp, även dagens planerade pass blev inställt, denna gång pga migrän. Det värsta (eller bästa?) är att det inte ens är min egen skalle som gör ont. A har vart dålig ända sen i helgen med en topp senaste dygnet och när han sover måste någon annan vara uppe åtminstone tills barnen har somnat, när nu det tänkte hända. Kan inte påstå att jag lider av att inte få springa i det iskalla regnet (för en minut på jobbet trodde jag nästan att det snöade idag, men med 8 plusgrader på termometern for den tanken ur huvudet ganska snabbt) men jag får ju inte ihop träningen alls längre! Två månader utan rytm o rutin, hur ska detta sluta? Inte lär det bli enklare när det blir mörkare och mörkare på kvällarna heller. Ska sätta mig och fundera på hur jag lättast lägger upp resten av veckan nu, kanske kan ta med mig någon av killarna ut en sväng på jobbet imorgon? Det vore ju toppen att kunna kombinera jobbet med träning! Ska undersöka saken närmare. Om inte annat så får det nog bli en långlunch imorgon, med lite intervallträning istället för mat. Sen på fredag kan jag nog få till ett backpass innan jag kommer hem, om jag flexar lite. På söndag är det Lidingö Tjejlopp, längtar nog tror jag! Fast tidsmässigt siktar jag nog mer på att komma runt än någonting annat :S Vet inte alls vad jag har att vänta mig rent backmässigt, men vet att jag har svårt för backar och att Lidingö-banan är kuperad...



Min (eller om det var E's?) nya film vet jag iaf att jag har längtat efter - idag landade nyutgåvan av Den lilla sjöjungfrun i brevlådan! Kärlek < 3

Ikväll blir det dock Svenska Hollywoodfruar. Men först en dusch.






No comments: