Tuesday, September 17, 2013

Vänner från förr

Hittade ett gammalt brev när jag tog tag i en lådrensning idag. Mitt genusomedvetna jag hade aldrig gissat att det var från en av mina bästa killkompisar, baserat på den söta lilla fågeln på kuvertet. Fel, eftersom det var från en av mina bästa killkompisar. Faktum är att många av mina bästa brev och mail har kommit från just killkompisar, men få (om något utöver detta?) har haft så fint brevpapper... Glad blev jag iaf. Både då och idag.


Sen hittade jag det här bedrövliga kortet också, med säkerligen 10 år på nacken. Det var tider det... Vill minnas att det satt en "dykning förbjuden"-skylt på förtältet också. Man kan ju bryta nacken på grunt vatten. Bilden är inte digital från början så jag har tagit kort på ett kort för att visa er, därav den taskiga kvaliten.


Nu kanske nån undrar vad som har hänt eftersom jag lägger bilder två inlägg i rad. Eller så undrar absolut ingen över det. Men oavsett så tycker jag det är roligare att läsa bloggar med bilder. Att jag lägger ut så sällan beror på att mobilkameran inte funkar som den ska och att jag är för lat för att koppla in kameran i datorn på kvällarna. Jag ska se om jag kan bättra mig.

Av dagens träning blev intet. Hade förträngt att E skulle till tandläkaren, men den lilla detaljen gjorde att allt annat blev förskjutet och uppskjutet och inställt. Imorgon måste jag till polisen för att fixa nytt (rese)pass, så jag antar att nästa träningspass blir på torsdag.

Dagens citat kommer från Maria Montazami, som löser i-landsproblemet att ha alla kläder i lådor under tiden huset (och garderoben) renoveras: "Ta de bruna skorna även om det är tre gånger i rad. Ta den där tröjan du hade i förrgår, du kommer inte träffa samma människor. Nobody cares!" Eh, ja det är typ så jag lever mitt liv hela tiden.

Men den där Gunilla blir jag inte klok på. Hon verkar ju rent tokig. Påminner lite om en annan person jag känner faktiskt.

No comments: