Sunday, September 01, 2013

September

Det blev bara 21 km den här veckan. Vilket iofs är 16 mer än förra veckan, men inte alls lika många som jag hade tänkt. Huvudvärk och fullspäckat schema kom ivägen idag. Imorgon hägrar lagning hos tandis, medan A tar barnen till E's första danslektion. Efter tandis tänker jag således hinna springa nån mil innan resten av familjen kommer hem igen. Gärna i intervallform. Ett par kilometer uppvärmningsjogg och sen ett gäng tusingar. Kan bli hur bra eller hur dåligt som helst.

Om fina mail kan göra hela dagen bra, så kan "fula" mail förstöra lika mycket. Fick ett mail idag som jag inte visste om jag ens orkade öppna, eftersom jag hade en aning om vad det skulle innehålla. Jag öppnade det och fick huvudvärk resten av dagen. Om tala är silver så kan tiga verkligen vara guld i vissa lägen! Jag bestämde mig för att inte låta det påverka mig men jag har ändå haft en gnagande känsla av irritation inombords hela kvällen. Hade sett fram emot att springa bort den, men med ont i knoppen så blev det inte så.

På lördag blir det Tjejmilen. Siktar inte på nån PB-tid utan sparar det till Hässelbyloppet i oktober. Just nu drabbades jag av en déjà vu, både vad gäller meningen ovanför och scenen ur Erin Brokovich som just utspelade sig på tv:n. Om ni har läst det här innan så ber jag om ursäkt. Men som sagt, jag tänker att jag ska ta det någorlunda lugnt på lördag. Därför tänker jag träna som vanligt i veckan och inte ge mig på nån formtoppning. Med så många lopp under en höst kan man inte formtoppa för alla, för då skulle man få vila sig igenom hela hösten - ganska skönt, men det blir inte mycket till form att toppa till slut. Alltså får Tjejmilen bli som vilket träningspass som helst, fast med väldigt mycket sällskap. Däremot siktar jag på officiellt lopp-bästa på 5k i Topploppet den 21a (mitt tidigare lopp-bästa ligger på 28:42). Och gärna ett mil-PB i Hässelby. Lidingö är jag däremot mest bara nöjd om jag tar mig runt. Gärna under 65 iaf. Men med tanke på hur de senaste veckorna sett ut så finns det risk att jag inte ens orkar det... Nu ser jag iaf fram emot en fin höstträningsmånad med soliga, men inte för varma dagar så jag kan få börja använda mina nya långärmade löpartröjor.

Helgen i övrigt har bjudit på tjejkväll med mammorna. Cava, god mat och härligt sällskap. För att inte säga tillfälle för både klackar och klänning. Tack för att ni finns tjejer < 3 Idag blev det klädvisning hemma hos E's bästa kompis, vars mamma har börjat sälja jättefina barnkläder. Beställde en klänning o lite småplock till E, men tänker att jag ska ha Pomp de Lux home party här om ca en månad. Alla småbarnsföräldrar jag känner kan se fram emot en inbjudan :) Det är jättefina kläder till rimliga priser, så kom och köp :)

Nu är det verkligen dags att ladda för måndag.

No comments: