Thursday, August 29, 2013

Tankar en torsdag

Augusti har blivit årets hittills bloggtätaste månad, trots att det är den enda månad på hela året som jag har jobbat. Jag vet inte riktigt hur man ska tolka det... Idag har jag iaf haft en bra dag på jobbet, förutom att det alltid är stört omöjligt att någonsin få tag i socialsekreterare när man behöver prata med dem. De är alltid ute på "tjänsteärende". Det borde finnas någon sorts telefontid, åtminstone nån timme om dan som de måste finnas på plats och svara i telefon. För hur ska jag annars kunna göra MITT jobb? Jag hoppas han ringer upp imorrn.

Fick till ett löppass på kvällskvisten. Testade lite fartleks-intervaller, men blev ändå missnöjd med sluttiden på 10 km. Visserligen under timmen, men det räcker liksom inte riktigt längre för att jag ska bli nöjd. Tog med mig iPoden för att ha lite bra musik i ena örat (jag gillar inte att plugga igen båda när det är mörkt ute, vill gärna veta vad som händer runt mig också. Vi bor ju trots allt inte i världens sejfaste område) men batteriet var slut så det blev till att springa utan musik ändå. Det var inte fullt lika tråkigt att springa idag som i måndags, men jag hade behövt musiken för tempots skull. Jaja, 21 km in the books hittills den här veckan. På söndag tänkte jag långpass. Om 10.43 km är jag över 50-milsstrecket för i år. Borde ha varit där för ett par månader sen, men bättre sent än aldrig :) Jag kanske hade varit det om det inte vore för mina sex skadeveckor under första halvan av året. Men om jag fortsätter som den här veckan så är 50 mil till möjligt innan året är slut ;)

Imorrn ska jag lämna bilen på verkstan igen. Hoppas de kan hitta det riktiga felet den här gången!  Det allvarligaste verkar de ju ha fixat, men jag lämnade in bilen med två problem och det ena kvarstår som jag skrev häromdan. Dubbelkollade UL's hemsida för att se hur jag skulle betala bussen till jobbet, eftersom jag fick en blick som om jag kom från yttre rymden när jag räckte fram kreditkortet häromdan. På hemsidan stod det att man kan betala med kort. Men nu håller de på att byta kortsystem, så jag tänkte att de kanske hade glömt uppdatera informationen. Ringde kundtjänst också och där sa de att jag absolut kan betala med kort på alla UL's bussar. Ska bli spännande att se vad morgondagens chaufför tycker om saken. Det kostar 50:- enkel resa, så det gör mig ju ingenting att jag fick åka gratis i måndags, men jag tycker kanske inte att det är JAG som ska dumförklaras i det här läget. Det räcker gott o väl med att jag blev totalt idiotförklarad av en sån där datorstyrd telefonsvarare hos socialtjänsten i en viss kommun idag: "För att lämna ett meddelande, börja tala efter signalen." Nähä? Hade jag aldrig kunnat lista ut.

Nu duschen o sängen.

No comments: