Friday, August 09, 2013

Freeeedag

Idag firar vi att Ramadan är slut, med massor av god mat på jobbet! Jag älskar de här dagarna :-) synd att de bara kommer en gång om året.

Träningen igår gick sådär. Hann bara springa halva planerade distansen. Men jag körde lite boxercise innan, så det jämnar ut sig. Fick dock bryta det passet pga telefonsamtal med en socialsekreterare. Så kan det gå när man tränar i tjänsten. I slutändan ändå en godkänd dag, träningsmässigt. Träningsvärk i armarna idag, men box var grymt kul! Ytterligare ett krav på min lista när jag byter gym efter nyår, tillsammans med sh'bam och bra öppettider. (Lite mindre fokus på löpning nästa år, även om det fortfarande kommer vara min primära träningsform).

Läste häromdagen att man med hjäp av rätt träning kan dubbla sin tid på 5 snabba kilometer på bara en månad. Jag sprang ju på 27 häromsistens (visade sig vara 27:02 men ändå en grym tid!) och borde då kunna springa milen på 54 snart... Men då behöver jag ha in två tempohöjande pass i veckan och helst lång- + medelpass också. Ska testa två tempo + ett långt o se hur det går. Att springa en mil känns inte som nån utmaning längre, så nu måste jag jobba på tiden! Men fyra pass i veckan hinner jag inte.

Det var bara det. Ska gå o se om maten är klar nu...

No comments: