Sunday, August 25, 2013

Glitter o glamour

är det inte så mycket av i min vardag. Lite väl lite, kan jag tycka ibland. Visst blir det vad man gör det till, men det passar sig inte med klackar på jobbet (hur springer man på larm då liksom) och med två små barn och få barnvakter i Uppsala-trakten så finns det inte jättemycket utrymme till övers utanför jobbet heller. Imorgon ska bilen på service, den utgiften ser jag inte fram emot (och den gör väl kanske inte direkt mer utrymme för nån vardags-glamour heller...) Därför ser jag lite extra mycket fram emot att gå ut o käka med stor-familjen efter Tjejmilen om två veckor. Då blir det banne mig både klackar och klänning tror jag! Sen får man väl ta att Lillprins Bus kanske kladdar ner klänningen. (Sen är det ju snart dags för mammalyx på egen hand i Amsterdam!)

Fick ett fint mail imorse, det gjorde hela min dag! Har haft en superfin dag med barnen, medan A har varit i Sthlm och repat med bandet. De spelar in skiva i Piteå i november, så det är väl dags att komma igång nu. Inte så enkelt när de är utspridda över halva landet (Skövde, Stockholm, Uppsala och Härnösand) men nu fick de ihop 3/4 iaf. Jag o barnen lallade på här hemma på förmiddan o efter lunch gick vi till lekparken o sen glasspaus i solen innan vi landade på gården ett par timmar. När A kom hem avslutade vi dagen med pizza i vårt lokala centrum och sen fotboll på ängarna en bit bortanför oss. A & E sparkade boll medan S hittade ett par äpplen som han kastade omkring. Han såg ut att spela boule, fast han slog iväg äppelkloten åt diagonalt motsatta håll. Söt var han iaf. Ingen av barnen ville gå hem fast klockan blev mycket, men nu är de i säng och det ska jag också. Klockan ringer en timme tidigare imorgon, så jag hinner lämna bilen och sen ta mig ut till jobbet i tid. Omstrukturering i kalendern gör att jag nog springer hem istället för dit. Lättare att matcha busstiderna ut än hem. Har jag otur behåller verkstan bilen till på tisdag, isf ser jag (inte) fram emot 16 km löpning för att komma hem. Om jag får hämta bilen nöjer jag mig med 11. Vore ju nice om jag kunde få till 16, men det betyder å andra sidan att jag inte har nån bil på tisdag heller och då tar det betydligt längre tid att åka till och från jobbet. Men man får väl ta det onda med det goda.

Ser fram emot en fullspäckad dag på jobbet imorrn. Är nog lika bra att jag åker dit tidigare om jag ska hinna allt som ska hinnas. Jag gillar att sitta i möten, men ibland är timingen inte den bästa. Gonatt.

1 comment:

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. said...
This comment has been removed by the author.