Friday, August 02, 2013

Lunchrast

Japp, nu sitter jag här. Dag två på jobbet. Använder lunchrasten till att blogga lite, eftersom jag inte orkade det igår. Helt slut i huvudet av att sortera bland alla mail som kommit in på 17 månader. Hann inte ens igenom alla igår (delvis eftersom det tog drygt 3 timmar att få ett nytt lösenord från it-supporten, så att jag kunde logga in i datorn till att börja med). Nu har jag gått igenom mailen och hunnit läsa in mig lite grann på ungarna. Sliter mitt hår i förtvivlan över allt jag har glömt - vad gällde här och hur gjorde man där? - men det kommer väl med tiden det också! Alla killarna är på sommaraktiviteter hela dagarna så det händer verkligen inte mycket här just nu. Fast då hinner jag å andra sidan läsa domar och utredningar...

Gav mig ut på ett medelpass igår kväll, kände efter ca 6 km att jag hade nåt i skon som skavde. När jag kom hem var halva sockan nerblodad! Såret var dock minimalt så det var ju bra. 9.5 km slutade på 54:58. Tanken är ju att det ska in en halv km till på den där tiden och det låter ju inte så mycket. Men det är ändå runt 3 minuter till och vips så är jag uppe på 58 minuter istället för 55. Jag vet inte riktigt hur det ska gå till, måste kapa 17 sekunder per kilometer för att få ihop det i dagsläget! Görbart? Not so sure...

Att inleda med kortvecka passar mig perfekt. Det var riktigt tungt att vakna i morse och jag vet inte riktigt hur jag ska orka fem dagar i rad? Varje vecka?! Men det får gå. Bara jag kommer in i det så blir det väl enklare det med.

Nu kör vi ett par timmar till, sen tycker jag vi gör helg hörrni!

No comments: