Wednesday, July 31, 2013

Dagens icke-favorit

Jag är ett stort fan av torrschampo/torrspray eftersom jag sällan hinner tvätta håret så ofta som det kanske skulle behövas, men även för att jag har så himla mjukt hår som liksom inte går att göra något av. Torrsprayen tar bort den flottiga känslan som gärna dyker upp redan dagen efter tvätt och gör dessutom håret lite stadigare och volymigare. Efter att ha testat ett antal olika sorter (TIGI Rockaholic, Ref of Sweden, Toni & Guy och eventuellt nåt mer som jag inte kommer ihåg) så återgår jag alltid till favoriten Björn Axén. Rockaholic höll måttet, men inte flaskan som tömde sig själv. Läste i efterhand på nätet att fler haft det problemet. De andra märkena tycker jag inte har varit lika effektiva som BA, håret har fortfarande sett oljigt ut. Det enda problemet jag upplever med BA är att håret kan se lite dammigt ut av sprayen, särskilt som jag inte är särskilt blond (och inte har varit de senaste 25 åren eller så). Försöker allt vad jag kan att arbeta in det i håret, men med halvbra resultat. Därför blev jag glatt överraskad när jag såg en reklamskylt för märket Batiste, som marknadsförde olika sprayer för olika hårfärg! Köpte en flaska för brunt hår när jag var ute o shoppade lite annat häromdagen för resonabla 60 kronor (eller om det var 80?). Hade höga förväntningar - som tyvärr inte infriades för fem öre :( Den enda färgen jag fick ut av det satt på fingrarna när jag hade rufsat klart i håret. Huvudet såg om möjligt ännu dammigare ut än vanligt. Torr-effekten var iofs bra och jag kan tänka mig att använda märket av den anledningen (samt att den faktiskt var betydligt billigare än BA), men risken är stor att jag återgår till min favorit igen... Jag har gillat Björn Axén sen innan han dog, så jag ser ingen anledning att byta egentligen heller. Han var väl knappast hovfrisör utan anledning...

Dagens bästa var iaf cirkus med E och grannarna. Och regnet som äntligen kom. Hoppas luften blir lite lättare att andas imorgon. Planen är en dag på stranden. Min sista dag av 518 hemma...

No comments: