Friday, July 05, 2013

Vad hände?!

Det ligger, i mitt tycke, en viss charm över doften av solvarm hud. Allra helst i kombination med lika solvarma klippor och något svalare salta hav, men i brist på det så går det bra att vara ute på gården en eftermiddag istället. "Doften" av solvarm hud efter 12 kilometers löpning däremot, det är nånting heeelt annat! Det finns INGEN charm whatsoever med den saken! Usch. Satte mig på golvet hemma och stretchade efter dagens pass, när Lillprins Bus kom krypande. När han kröp vidare visste jag inte om det var min svett eller hans dregel som bildade pöl på golvet :S

När jag springer långpass gör jag det med intentionen att det får gå så långsamt det vill. Trots det lyckades jag för andra veckan i rad göra veckans snabbaste snitttid per kilometer på just långpasset idag! Tidigare i veckan har jag legat på 6:04-6:15 (utan resp. med vagn), idag slog jag till på 5:47!! Fattar ni? I 12 kilometer!! Jag fattar knappt själv. 1:09:30 slutade jag på. Det gör att jag känner att det kanske finns lite hopp för den där sub55-milen och definitivt att jag borde kunna trycka på mer på kortpassen. Nästa vecka blir det nog medel-lång-kortpass på måndag-onsdag-lördag. Om kroppen är med mig på lördag så ska jag försöka få till ett nytt PB på halvmilen. Har fortfarande inte testat virtual pacern på klockan, men det kanske är dags? Min snabbaste halvmil ever ligger på 26:38, så jag får ställa klockan på 5:15 eller nåt för att slå det... Tveksamt om jag verkligen orkar hålla det tempot i 5 km :/ (Såg för övrigt på Facebook idag att en gammal kursare varit ute på långpass, hon sprang drygt 16 km på 1:26, ett 5:19-tempo. På långpass! Det kändes sådär :S Men jag har fortfarande sprungit 12 km idag och jag tävlar bara mot mig själv, även om jag jämför mig mycket med vänner och bekanta som springer).

Firade dagens nya rekordtid med en (halv) pizza och en Falk. Jag vet inte riktigt om jag gillar Falk-filmerna helt...? Jag gillar att man får följa hans liv vid sidan av men ibland känns det lite som att resten av filmerna är same-same. Jaja, nu har vi ju bara ett par stycken kvar så vi ska ju såklart se färdigt dem, men alla verkar så himla sålda på Falk och jag fattar inte riktigt varför?

Nu ska jag sova, så jag orkar upp för att baka till morgondagens ettårskalas. Det gäller att göra saker i tid...

2 comments:

Josefine Azrang said...

Bra jobbat :)

AnnieeG said...

Wow!