Saturday, July 27, 2013

Här hade det suttit fint med en rubrik

Gårdagen bjöd på fint väder och fina vänner i Öregrund. Havsbad, mys och middag på uteservering i hamnen stod på agendan. Efter 7 timmar vid havet var vi alla rätt slut på kvällen, därav bristen på blogg. Men härligt hade vi! Synd bara att det är så långt ut till kusten...

Idag bjöd dagen på fika hos vänner som i natt åker tillbaka till Sydafrika i 1.5 år till. E lekte så fint ihop med deras pojke som är ett par månader yngre och en annan pojke som var 2.5. Den sistnämndes föräldrar ville ta ett kort på barnen och bad dem kramas lite fint för kameran. "Nej, jag får inte krama såna jag inte känner!" sa E bestämt, men log vackert iaf :)

Och nu sitter jag här med min Skyr efter dagens långpass. Jag är inget fan av yoghurt överlag, men just Skyr efter träningen är kanon! Läser ett intressant blogginlägg om Livets Ord och andas ut (det finns dock inget samband mellan de två). 12.5 km på 1:14:09 ikväll. Jag måste börja trycka på mer på de kortare distanserna om jag klarar det här tempot så länge... Termometern visade 24 grader när jag gav mig ut strax före halv nio, men trots det kändes det aldrig för varmt eftersom det fläktade precis lagom. Veckans tredje pass blev helt klart det bästa!

Nu ska jag slappa lite innan jag går o lägger mig. Kanske kolla nåt avsnitt av Vänner, eller kanske inte. Kanske fundera lite på om jag behöver en ny klänning också imorgon när jag ändå ska iväg o handla lite annat som jag faktiskt behöver... Jag ska iaf inte göra nånting som kräver energi.

No comments: