Thursday, July 25, 2013

Stroller run in the morning sun

Sommarlov tenderar att bjuda på sena nätter. Så har mitt liv alltid sett ut, småbarnsåren inget undantag. Skillnaden är att med barn måste man liksom ändå upp på morgonen efter så efter ca 6 timmars sömn klev jag upp med Gubbis i morse. Passade på att utnyttja tiden när resten av familjen fortfarande sov till att springa. Det gick inget vidare :-( Trött kropp och svårt att andas igen. Efter 5.6 gav jag upp och gick istället. Befann mig ungefär mitt i den  planerade rundan så det var lika långt åt båda håll hem. Lyckades jogga ca 1.5 km till efter att ha gått 2, men det var allt min kropp orkade med. Och jag som tänkte göra morgonrundorna till rutin åtminstone en gång i veckan i höst... Just nu lutar det åt sena kvällar istället.

Efter den lilla fadäsen fick vi fint lunchbesök av JoA o lilla L. Mysigt värre! Nu befinner jag mig i Stadsparken med E. Har hämtat Garmin på sjukan o pausar i lekparken nu. Vad gjorde föräldrar i parken för 20 år sen, när de inte kunde sitta med varsin mobil o blogga eller facebooka?! E ska iaf rida till Sydafrika på en sköldpadda...

Solen skiner o snart kommer grannarna hit också. Perfect day!

No comments: