Monday, July 08, 2013

Måndag igen

Dagens träning verkar bli uppskjuten till imorgon. Var på stan med E i förmiddags, först hos optikern (för vilken gång i ordningen?! Nu verkar jag ha hittat rätt linser och styrka iaf...) och sen studiebesök i Domkyrkan. Passade på att springa på en kusin som jag inte sett sen jag var barn och han var i övre tonåren också. Han jobbar som fotograf på UNT, så det är ju inte helt otippat att han är på stan nu o då, men fram tills idag har jag inte träffat på honom på över 20 år (tät kontakt med släkten som ni hör...)

Efter Domkyrkan tog vi bussen hem för att hämta bilen och åka till IKEA. Köpte en sån där ställning med korgbackar till A förra veckan, som han tänkte ha i garderoben. Jag har två sen tidigare, men den serien var utgående och fanns inte i rätt storlek så jag köpte en annan. Råkade dock ta fel stativ, så det fanns inga skenor till backarna och därför fick vi åka tillbaka och köpa rätt idag. Dubbel- och trippelkollade och det blev rätt - men väl hemma gick det inte att stänga igen garderobsdörren för att ställningen var för djup! Vem tillverkar såna grejer som inte går in i en standardgarderob? :( Jaja, nu står den där den står med dörren på glänt. Kläderna fick iaf plats. I ett annat liv kanske vi har djupare garderober, eller nån annan yta där den passar.

Och nu sitter jag här med benen i kors. S har somnat och E är hos grannen, förmodligen på väg hem snart. Jag har varken ork eller lust att springa idag, trots nya löpartights (...) så det får bli imorrn. Har rekognoserat rundor inför nästa veckas minisemester istället, det verkar kunna bli bra med träningen även då. Har hittat tre rundor (eller två olika och en kombination av dem) som är 7.5, 9 och 10 km.

Ja det här med nya tights i parti och minut - jag vet inte riktigt vad grejen är! Jag gav bort ett par hellånga för att de var för stora, så då tyckte jag att jag kunde beställa ett par halvlånga istället, så här i "sommarvärmen". Sen när jag gick o väntade på att de där skulle komma så råkade jag gå in på Stadium som hade sommarrea och medlemsrabatter åt höger o vänster, så då köpte jag ett par halvlånga där också. Så nu har jag ersatt det där hellånga paret med två halvlånga. För halv + halv = hel, eller hur? :) Köpte två långärmade tröjor också, så att jag kan fortsätta springa när det blir kallare ute. För snart är ju sommaren slut! Innan den ens har börjat, i år också. Snart behöver jag en riktig solsemester (och med snart menar jag inom de närmaste 5 åren eller så...)

Imorgon står alltså löpning på schemat. Efter det blir det stranden med bästaste E (A var inte så sugen och jag åker inte själv med två osimkunniga barn!) och sen lite matinförskaffande. Vi åker ju bort på fredag, så någon regelrätt veckohandling blir det ju knappast tal om tre dagar innan, men nånting måste vi ju äta. Och E ville åka till Ica Maxi så hon får leka på leklandet... Vad gör man inte för sina barn :)

Nu ska jag natta E som kom hem!

No comments: