Thursday, July 04, 2013

Långrunda

Tänkte testa en ny långrunda imorgon. Jag har kollat på en karta och mätt lite grann, får den till 11 km. Och visst, 11 km är 11 km, det är inte en dålig runda. Men jag känner liksom lite grann nu att eftersom jag klarade 12 förra veckan så borde jag ju kunna klara 12 den här veckan också, jag kan ju inte gå bakåt i distansen. Även om jag egentligen kan det, eftersom min tanke är att ett långpass ska vara 10-15 km... (Undrar just om jag nånsin kommer springa 15!?) Hur som helst så känns det liksom lite fuskigt att "bara" springa 11 (vadå bara?!) Så nu måste jag liksom hitta en kilometer till nånstans. 10 varv runt gården känns inte så spännande (grannarna skrattade åt mig när jag sprang förbi dem på varv 2 för nån vecka sen när jag ville få ihop 200 meter till...) så det får bli nån annanstans.

Ja vad sitter jag här för? Ska kolla på kartan en gång till o se om jag kan hitta den där sista kilometern nånstans. Sen ska jag kanske sortera tvätt. Eller kanske inte. Vi får se.

1 comment:

Martina said...

underbart inlägg