Thursday, July 04, 2013

Gröna Lund m.m.

Jag blev så upptagen av att lägga upp bilder på E's blogg, att jag höll på att glömma skriva här.

Tillbringade en stor del av dagen på Grönan igår. Jag har aldrig varit nån stor-åkare när det gäller roller coasters och sånt, men det jag gillar ändå grejen. Det "värsta" igår blev Vilda Musen, som E tjatade och tjatade om och som hon var precis på centimetern tillräckligt lång för - och som hon ångrade bittert redan i första backen... Hon överlevde men ville INTE åka den igen. Iaf inte i år... :) Förutom det så var det tekoppar, Rock-Jet, Lustiga huset, Nyckelpigan och Flygande elefanter för hela slanten! (för gratis var det inte, men värt pengarna när vi såg världens lyckligaste fyraåring, som skrattade sig igenom hela Rock-Jet, både framlänges och baklänges två gånger!) En mycket bra dag! Stackars E tyckte det var lite orättvist att inte S fick vara med och ha så roligt, men vi kom fram till att han nog hade det bättre hos mormor ändå :)

I förmiddags vandrade jag omkring här hemma i shorts och linne, det är ju ändå semester. Runt lunch frös jag som en liten gnu och började känna av huvudvärk. Trodde jag höll på att bli sjuk. Gick o la mig under dubbla täcken o sov middag med Gubbis en timme - frös fortfarande när jag vaknade! Så jag tog en Panodil och en varm dusch för att bli tillräckligt varm i kroppen för att ens orka utanför dörren. Sen tog jag mig ut på en löprunda med barnvagnen. I måndags fick jag varken till andning eller löpsteg, idag hittade jag det där tempot där det känns som att man kan fortsätta forever and ever. Det blev till slut 7.7 km med vagnen, i ett 6:15-tempo. En bra dag! Har mått bättre resten av dagen, fast hvdvrk har jag igen. Tror inte jag kan skylla på vätskebrist heller, jag har nog fått i mig åtminstone 3 liter vatten idag och förmodligen närmare en liter pepsi (max) också. Spänningshuvudvärk känns mer troligt, med tanke på att jag har ont i axlarna också. Försökte hitta lite förbarmande hos A, som trots allt har gått massagekurs med jobbet, och det lyckades till viss del, men jag skulle nog behöva en timme på massagebänken för att bli bra.

Efter löpning o dusch grillade vi med grannarna mitt emot. Han har bott där sen innan vi flyttade hit och hon flyttade in från Ryssland för nåt år sen eller så. Trots det pratar hon typ perfekt svenska! Svårt med vissa ord, men gör sig väldigt väl förstådd och har fantastisk grammatik! Åh vad jag blir glad när folk vill engagera sig för att komma in i samhället < 3

Det om det, nu är det gonatt. Klockan är snart 1 och vem vet när S tycker det är dags för morgon... Bara för att han somnade sent så betyder inte det att han vaknar sent :(

No comments: