Sunday, July 21, 2013

T-10

Den som kan sin kvällstidning har kanske uppmärksammat det som åtminstone AB kallar för "Perrongmordet". Det är lite overkligt att tänka att hon blev skjuten på samma tågstation som jag tog tåget från för mindre än en vecka sen. Inte för att jag tänker att "det kunde varit jag", för det verkar ju vara folk som kände varandra snarare än något vansinnesdåd begått av en okänd gärningsman, men ändå lite grann som att "det kunde hänt när jag var där".

Idag har jag haft den segaste dagen i mannaminne. Vaknade vid 8, efter alldeles för få timmars sömn (sent hem = sent i säng) och även om jag fick sova en liten stund på dagen så har jag liksom aldrig riktigt vaknat känns det som. Nu sitter jag o tänker att en dusch skulle sitta fint, men jag orkar inte resa mig ur soffan så vi får väl se... Nån löprunda blev det inte, det hade jag annars tänkt. Imorrn däremot! Då smäller det. Tänkte köra lite tusing-intervaller, får se om jag får till det utan min vän Garmin. Han är fortfarande kvar på sjukhuset. Runkeeper finns ju i telefonen så jag får helt enkelt nöja mig med second best. Det är så mycket svårare att hålla koll på att jag håller rätt tempo med RK, eftersom den ligger i fickan och inte syns lika bra som klockan på armen. Men det får väl bli bra ändå.

10 lediga dagar kvar. Let the countdown begin!

Vad har ni andra haft för er på sistone?

No comments: