Friday, August 02, 2013

Third time's a charm

Dagens tredje inlägg. Jag behöver lämna in bilen på service och när jag satt o tänkte på det så kom jag på att det vore en utmärkt idé att passa på att ta den veckans långpass i samband med det; lämna bilen, springa till jobbet, ta bussen tillbaka till verkstan på eftermiddagen. Det blir ca 11 km löpning. Sen kom jag på att det ändå skulle vara lite kul att springa hela vägen (16 km), men då blir det drygare att ta sig hem för hela vägen med buss är hopplöst. Bytena i stan matchar sällan och det kan ta 1½ timme utan problem. Då har jag liksom inte sparat någon tid på transportlöpning... Men om jag ändå MÅSTE åka buss från stan och tillbaka så måste jag ju. Jag ska fundera på det en stund till. Sen måste jag ringa verkstan också och boka tid, för jag fick aldrig nån utlovad bekräftelse på mitt senaste försök att boka via internet. Så på måndag ringer jag, då borde jag ju kunna få en bekräftelse direkt istället...

Fast just nu är jag allt annat än sugen på att springa, efter en alltför bastant middag och dessutom supertrött. Ska nog göra tidig kväll istället. Kan inte påstå att jobbet i sig är särskilt uttröttande, men däremot omställningen att gå upp ett par timmar tidigare... I morse fick jag inte ens upp ögonen, snoozade i 45 minuter och var väldigt tacksam att det var möjligt. Det lär det inte vara varje morgon.

No comments: