Saturday, September 14, 2013

Var sak på sin plats

Vissa dagar får man lyfta fötterna en halvmeter för att trava sig igenom den här s.k. lägenheten vi bor i. Soptipp känns närmre till hands att kalla den ibland. Det är grejer exakt Ö V E R A L L T. H E L A T I D E N! Hur gör folk för att hålla ordning?! Idag fick vi iaf ordning på E's rum, till slut. Städningen började med att Lillebror kastade ut leksakerna och satte sig själv i leksakslådan, så vi skickade iväg honom och Pappan på veckohandlingsutflykt istället. Drygt 3 timmar senare var vi klara, puh! Om det ska ta 3 timmar att städa ett rum och det finns tre rum och kök, hall o badrum här så är det ju en hel helgs jobb att få ordning, under förutsättning att man vill hinna laga mat, äta o sova också. Har man dessutom en ettåring som river ut sakerna lika snabbt som vi andra plockar undan dem så kan det ta en hel helg att få ordning på ett rum, om ens det. Så ja, jag har inte gjort så mycket mer idag. Råkade somna en stund på eftermiddagen så nån träning hanns inte med heller. Det får bli imorgon kväll istället.

Nu råkade jag hitta en intressant artikel om fenomenet Capgras syndrom, dvs när en person på fullt allvar tror att någon närstående blivit kidnappad och ersatt med en kopia. Inte bara det där skämtsamma "Vem är du och vad har du gjort med min fru?" som A kan säga när jag faktiskt plockar undan efter mig t.ex... Ska läsa den en stund, på återhörande!

No comments: