Sunday, September 22, 2013

Dagens i-landsproblem

Min mobil är spårlöst borta. Jag hade den i kassan på Ica Maxi, men där ligger den inte kvar. Sen har jag inget minne av vart jag gjorde av den och nu är den borta. Jag har letat igenom hela skötväskan typ fem gånger, jackfickorna säkert sju. Ett barn sover, ett är hos grannen, A är borta så jag kan inte gå ner till bilen och leta igenom den...

***

Och precis när jag höll på att skriva så kom både A & E hem, så nu har jag letat igenom bilen - ingen telefon. Det verkar inte bättre än att jag behöver köpa en ny, så nu ägnar jag resten av kvällen åt att googla och jämföra modeller och priser. Elgiganten har visst räntefri avbetalnings-deal just nu, hoppas den håller i sig imorgon också så känns det lite enklare. Jag saknar inte själva telefonen lika mycket som innehållet. Alla som tycker att jag behöver deras nummer kan inboxa dem till mig på facebook eller maila mig på förnamn.efternamn@gmail.com (naturligtvis ska det inte stå förnamn och efternamn, utan mina namn, men jag vill inte outa min mailadress här). Eller så kan ni vänta tills jag har köpt en ny telefon med nytt simkort så kan ni sms:a mig... Jag har iaf spärrat det gamla simkortet och batteriet i själva telefonen är helt slut så ingen borde kunna använda den så att jag behöver betala iaf.


No comments: