Tuesday, March 18, 2014

En vanlig, trött tisdag

Efter att ha gått upp 5.52 igår så kändes 6.35 som värsta sovmorgonen idag. Just idag kändes det dessutom väldigt, VÄLDIGT skönt att kunna välja vilken avdelning jag ville jobba på. Den öppna ligger mycket närmare hem och det tog bara 30ish minuter från dörr till dörr med bussen, jämfört med 75 till ordinarie igår. (I vanliga fall tar det 30 minuter med bil till ordinarie och 10 till öppna). Flexade in lite tidigare för jag hade en tid att passa på eftermiddagen och behövde flexa ut vid 16. Öppna avdelningen är alltid mycket lugnare, dels för att jag sitter ensam på kontoret och dels för att det inte är lika mycket folk i omlopp på själva avdelningen. Alltså, ingen som pratar med mig och ingen som springer ut och in för att fråga sjuttielva olika grejer. Vid 9 hade jag således fått klart en rapport som i vanliga fall tar en hel förmiddag, vid lunch hade jag fått klart ytterligare ett dokument som brukar kunna ta en heldag i anspråk. Efter lunch hann jag påbörja men inte avsluta ett tredje dokument och känner nu att jag ligger bra till i förhållande till resten av veckan. Det har varit väldigt lugnt på min ordinarie avdelning senaste halvåret (innan också, men det påverkade ju inte mig så mycket eftersom jag inte var där), men nu börjar killarna trilla in och vi har snart fullt. Då blir det ju per logisk automatik mer att göra, så nu är det en del att hålla i huvudet. Det är tur att öppna avdelningen finns till hands när jag behöver lugn och ro för att hinna deadlines :)

Imorgon ska jag hämta bilen på vägen till jobbet. Förhoppningsvis kommer jag orka lite mer träning framöver när jag inte behöver åka buss en halv evighet två gånger om dagen. Till helgen ska jag testa att göra saltimbocca. Återkommer med utvärdering när den har hoppat in i munnen.

No comments: