Sunday, March 02, 2014

Brksndg

Fick en låtfras på hjärnan när jag stod i köket och förberedde morgondagens middag; "Just idag är jag stark, just idag mår jag bra". Så var det just inte alls egentligen, men det väckte ändå ett hopp. Det kommer en starkare dag...

En annan sak jag hann kontemplera tidigare under dagen var det här med träning; i november & december tränade jag i princip inte alls, jag orkade inte ens försöka. Jag har inte sprungit på fyra månader nu, men jag har börjat träna igen iaf och jag började tänka på det här med träningsglädje. Jag kan sakna löpningen "i teorin", men jag drar mig för att sticka ut när det väl kommer till kritan. Jag går hellre på spinning. Jag hoppas att det ändrar sig när det blir lite varmare ute, typ till nästa helg. Min väder-app säger att det ska bli 8-10 grader från nästa helg och resten av mars. Låter för bra för att vara sant, men om det är så så ska jag ta mig i kragen och blanda träningen lite iaf! Det är ju bra om jag orkar springa de givna distanserna när halvmaraträningen drar igång om knappt två månader. Hur som helst, det här med träningsglädje - den finns inte riktigt där. Jag går iväg och tränar och jag mår bra av det. Men jag ser inte fram emot träningen på samma sätt som för ett år sen. Det känns inte som ett tvång och jag går inte dit med en klump i magen, men jag ser mer fram emot att det ska vara slut än själva träningen. Men det kan ju hänga ihop med hur vintern överlag har sett ut. Låten som jag nämnde i början fick mig iaf att längta efter Midnattsloppet (för er som inte sprungit det så är det något av loppets theme song på startlinjen) så det kanske finns en ljusning i löpartunneln. Jag har btw inte anmält mig till Stockholm Tunnel run, någon annan som har?

När lillprinsen somnade en timme tidigare än vanligt pga utebliven middagslur så passade jag på att rulla (okej, spritsa) köttbullar till imorgon. Nu har jag gjort det och det finns ändå tid över för att se ett avsnitt Homeland. Perfekt!

Och tack till alla som förtjänar det < 3

2 comments:

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. said...

Jag har aldrig träffat en så oförskämd människa som du och nu slutar du att lägga dig i mitt liv, du har haft fel attityd till mig redan från början, och nu är det stopp. Du vet bäst själv vad du gjort

Jag har aldrig någonsin trassakerat dig, tvärtom har jag varit vänlig o snäll mot dig, men du har aldrig tyckt om mig eller respekterat mig. Jag tänker inte läsa din blogg. längre, så du behöver inte skriva till mig, som du gjort länge, för jag lyssnar inte på detta, jag lyssnar på Guds Ande och jag har inte ens någon TV. Så sluta genast.

Mamsen said...

Marita nu får du ge dig!!!!!! Du har både trakasserat och kränkt och lagt dog i saker du inte har med att göra. Det låter som ett bra förslag att sluta läsa bloggen eftersom du inte kan låta bli att lägga dig i. Det jag tycker är sorgligt är att du inte förstår att du sårar och att du själv mår dåligt och behöver hjälp.