Saturday, March 29, 2014

Skjut mig!

Idag har varit en dålig dag. Jag drömde sjukt mycket i natt, så jag kände mig inte utvilad alls i morse och vaknade dessutom på fel sida. Alla taggar har varit utåt stora delar av dagen. Var i stadsparken med ungarna, matade fåglar och lekte i lekparken. De timmarna gick bra. Men den tiden vi har varit hemma har varit en ren mardröm. När E blir övertrött blir hon dessutom helt oregerlig, så till slut fick jag psykbryt. Efter det kunde vi dock sitta i soffan en liten stund och mysa och när barnen väl la sig somnade de fortare än kvickt för ovanlighetens skull.

Imorgon SKA jag springa, no matter what. Det är inte förhandlingsbart. Jag behöver det på så många plan just nu. Men först behöver jag sova. A var uppe med tuppen (dvs S) i morse, så i morgon är det min tur. Klockan är 23.40 - oomställd. Jag hoppas på drygt 6 timmar nu och möjlighet till en liten tupplur innan det är dags att springa, så jag orkar. A har varit borta snart 13 timmar. Känner att jag har förhandlingsläge om egentiden imorgon, efter den här dagen.

No comments: