Tuesday, March 25, 2014

Dagens tips

Dagens tips från mig till er med magkatarr: Undvik nerviga budgivningar, de gör inte magen lugnare. Vi var och tittade på lägenhet igår, en sån som vi vill ha i området vi vill flytta till. Gav oss in i budgivning vid lunch idag, det gick ganska fort en stund på eftermiddagen. Sen hörde jag ingenting på ett tag och för varje minut som gick så blev förhoppningarna och den latenta besvikelsen större och större. Efter två timmar messade jag mäklaren och frågade om de andra budgivarna var kvar (vi var bara 2) och efter ytterligare 45 minuter kom deras motbud. Typiskt. Jag hade ju hoppats att vi vunnit när de inte hörde av sig på så länge. Vi gick med ett tag till, men kände till slut att även om vi hade en del kvar på lånelöftet så var inte lägenheten värd så mycket mer för oss, så vi la ner och väntar på nästa lägenhet istället. Det såldes rätt många i området för ungefär ett år sen, så jag är lite orolig att det inte ska komma några fler, men det gäller att ha is i magen också... Nu har vi ett tag till på oss att spara och så hoppas vi på att nästa objekt som kommer ut är den varianten som har ett halvt rum till och att vi får en sån istället... :) Tills dess harvar vi på i röran här hemma och har lite småångest över att inte få plats. Jag tänker dagligen att jag ska sälja av ungarnas gamla kläder på loppis för att skapa mer utrymme, men jag orkar inte ens ta tag i att sortera upp dem för att behålla favoriterna. Då blir det inte mycket sålt heller...

Jaha, nu är frågan om det är dags för en dusch innan läggdags, eller om jag kanske faktiskt behöver sitta lite ensam på kontoret imorgon... Trött är jag hur som helst.

No comments: