Monday, March 10, 2014

Vintern rasat ut bland våra fjällar, drivans blommor smälta ned och dö...

Hokus-krokus-fillijokus så var våren här, med både krokus, vintergäck (eller nåt annat gult som inte var tussigladisar iaf), snödroppar och motorcyklar! Dumpade A och barnen i en lekpark och firade in våren med en skön (men ack så jobbig) halvmil med svägerskan och hennes sambo igår. Konditionen är inte vad den varit, visserligen under halvtimmen men å andra sidan egentligen bara 4.8 km. Sjukt jobbigt på fjärde kilometern. Skyller lite på att det faktiskt var en ganska kuperad bana, längs med Bällstaviken/Ulvsundasjön. Lika vackert som jobbigt när solen glittrade i vattnet! Men backarna har aldrig varit mina vänner.

Sen bjöds det på dusch o golunch. Avrundade dagen med en långpromenad, med sagda svägerska, sambo, A och barnen. "Iihihi" gnäggade S när vi promenerade förbi Hufvudsta ridskola < 3 Fastnade i en annan lekpark en stund, E fick stå i kö när fyra vuxna ville åka däcklinbana :) Sen promenerade vi utmed samma Bällstavik i solnedgången. "Kom och titta på solgången!" ropade E glatt och sprang rakt mot vattnet. Hon stannade i tid som tur var.

Imorgon hoppas jag på att vara betydligt piggare än idag. Har haft ont i kropp o knopp, tror det kan vara nån kombination av träningsvärk och en dålig säng i helgen när vi inte sov hemma. Och vätskebrist. Planen är att springa en sväng imorgon också, vi får se hur långt jag orkar. Vore kul med 6 km, bara för att ta mig förbi den där halvmilen och känna att jag är på väg mot milen igen. Just nu håller jag nästan samma tempo på halvmilen som jag höll på långpassen för knappt ett halvår sen... Katastrofkänsla, men distance over speed (dvs först jobba på distansen, sen hastigheten) som jag säger till alla nybörjare som frågar efter tips.

Nu ska jag dra igång en tvätt som A får hänga när han kommer hem från jobbet imorgon bitti, sen ska jag hoppa i säng. Valborgskören från Umeå 2007 får bjuda på Dagens Visa.

No comments: