Monday, March 24, 2014

Monster jam

En bil är en sak som bara ska fungera, oavsett vad. Just nu känns vår bil mer som ett pengaslukande monster än nånting annat. Fick bärga till verkstad för mindre än två veckor sen - 1500 i självrisk, 6600 för reparationer. Och idag dör den samma död igen! Försökte med startkablar, gick igång och vi tänkte att vi kör en sväng för att ladda batteriet. Ungarna var lagom pigga på det, men vad ska man göra? Halvvägs runt Uppsala så ger den ena funktionen efter den andra upp, lampor, bromsar, batteri... Till verkstan har jag en och bara en sak att säga: Gör om gör rätt!! 1500 till i självrisk för bärgning och vem vet hur mycket för verkstadsräkningen. Har god lust att skjuta bilen och slänga åt kråkorna, men inte ens de vill väl ha den till att bygga bo i. Är så sjukt beroende av att ha en bil för att få vardagen att gå ihop - A ska jobba onsdag kväll egentligen, det finns inte en chans att jag hinner hem med bussen från jobbet innan dagis stänger. Hur löser man det liksom!? Nu råkade just den här veckan vara en vecka när han har möjlighet att ta ledigt utan problem för att nattpersonalen inte behövs på mötena som de i vanliga fall har på onsdagar, men annars vet jag inte hur jag hade löst det. Jag måste ställa in min psykologtid för andra veckan i rad, för att jag inte kan sitta o åka buss fram o tillbaka om jag nånsin ska komma till jobbet. Så nu är verkligen frågan: Vad göra? Reparera - sälja - byta och aldrig ha råd att flytta eftersom ekonomin nollställs, eller reparera och hoppas att den håller ett år till? Alla inplanerade resor söderöver under våren/sommaren hänger löst. Ångesten är hög. Jag känner mig som en ballong som är på väg att spricka av desperation. Valde en begagnad generator med hopp om att eländet skulle överleva sommaren åtminstone, men det är inte ens en vecka sen jag hämtade den. Kan det verkligen vara okej?!

Ser en lång bussvecka utan tid till träning framför mig. Wish me luck! Just i detta nu önskar jag att jag hade en cykel. A har, men den är sjukt obekväm och dessutom opumpad så imorgon bitti är den inte ett alternativ ivf. Får se om jag hinner med 6.27-bussen.

Det är ju tur att det går bussar åtminstone.

1 comment:

Mamsen said...

Är det inte någon form av garanti om det är generatorn som är felet? Borde ju vara lite garanti iaf.