Monday, March 17, 2014

Vintern har visst rasat in igen

Jahaja, 6.30, ljust ute o här sitter jag i snön o väntar på bussen. Funderar över livets små väsentligheter, som vart våren tog vägen, varför jag inte tog bättre (läs: varmare) skor idag och huruvida bussen kommer komma i tid till anslutande buss i halkan. Sen funderar jag på det här med träning, för ovanlighetens skull. Blev inte så mkt bevänt med den saken förra veckan o med bussåkande till o från jobbet blir det inte många minuter över de närmaste dagarna heller. Tänkte transportspringa från stan i em, men glömde packa kläder igår. Kan inte säga att jag sörjer när jag ser vädret...

Snart framme i stan, verkar som jag hinner med nästa buss också. Den resan ska jag ägna åt att sminka mig. Varför gå upp tre minuter tidigare o hinna göra det hemma?

No comments: