Monday, February 17, 2014

Vårkänslor

Galet vad jag blev springsugen på jobbet idag, när jag såg solen stråla utanför fönstret! Tyvärr fanns inte tiden för träning medan det var ljust, så det fick bli lite spinning på kvällskvisten istället. Tänkte köra lite backintervaller på löpbandet sedan, men bandet bråkade och stängde av sig självt så det blev bara 4-5 minuter. Väntar tills den här s.k. vintern försvinner, så kör jag i skidbacken sen istället. Men om finvädret håller i sig så är det nog dags att börja springa lite mer. Min halvmaraträning drar igång på riktigt i slutet av maj, men som det är nu så tror jag inte ens jag skulle orka springa en mil och planen säger 8-11 km första veckan så det är väl bara att sätta igång så snart som möjligt.

Har haft en bra dag på jobbet, det blir väldigt effektivt arbete på loven när ungarna sover ett par timmar extra istället för att springa o knacka på kontoret stup i kvarten. Åkte hem en liten stund tidigare och gosade med mina egna gofisar istället. A hämtade cykeln från verkstan o sen gick jag som sagt o tränade inomhus. Allt som allt en ganska bra dag.

No comments: