Sunday, February 16, 2014

Vänner, mat och avkoppling

En underbar helg går mot sitt slut. Hade en sjukt skön dag på spa igår. Bad, bastu och 90 minuter massage - jag tänker att kommentarer om hur bra jag hade det är överflödiga. Efter en skön eftermiddag gjorde vi oss i ordning för middag, som även den visade sig fantastisk. Rekommenderar Hosteria Tre Santi på Blekingegatan till alla som är sugna på italiano! God mat, mycket mat, rimliga priser och mysig stämning. Dit går jag gärna igen om jag får chansen. Mycket folk var det, så boka i tid är nog en bra idé.

Köpte en Ben & Jerrys på vägen tillbaka till hotellet, delade den på rummet. Senast jag delade hotellrum med samma tjejer var för ganska exakt 8 år sen, då vaknade vi i Philadelphia med 10 minuter kvar av hockeyfinalen i Turin-OS, den som Sverige vann. Jag undrar hur många grannar vi väckte när vi skrek av lycka den gången. Den här gången missade vi både Kalla och matchen mot Lettland. Så kan det gå.

Inledde dagen idag med världens ungefär största frukost. Som ni hör har vi inte gjort annat än ätit i helgen (åt ju lunch igår också innan vi gick på spa). Färskt bröd med goda pålägg, frukt, äggröra, bacon, filmjölk med en egen buffé av flingor och müsli, pannkakor med sylt o grädde, ostar, muffins... Var fortfarande knappt hungrig när jag käkade middag med familjen vid 17.30.

Avslutade hotellvistelsen med att kolla stafetten. Såg den första timmen på rummet, sen var det dags att checka ut strax innan sista sträckan så den såg vi i lobbyn med alla andra hotellgäster i samma situation. Tv:n där hade inget ljud, så folk satt lite här och var med radiosporten igång på mobilerna. Stora applåder långt innan Hellner gick i mål - och en minut efter att han gjort just det så var lobbyn tömd på människor igen. Men vilket fantastiskt lopp, vilken insats och vilken utklassning! Även om ryssen plockade på slutet så fanns det ju aldrig nån spurtduell att prata om öht! Underbart :D

Stannade på Starbucks på vägen mot tåget. Just like the good old days < 3  Tack tjejer!

1 comment:

Anonymous said...

Tack själv fina du!♥/Jo