Sunday, February 02, 2014

Lördag

När grannen bjuder A på ölprovning, så bjuder jag grannens fru på Mellokväll. Mahan levererade kanske inte som förhoppat, men det är ändå kul att se gamla kompisar lyckas! (För lyckas får man ju ändå anse att det är att komma till Mellon, om man nu vill ägna sig åt populärmusik). Lite take out, lite rödvin och lite chips. Lägg därtill Mello och en chick flick så har ni min kväll samlad. Ungarna somnade inte förrän efter 21.30, så förhoppningsvis får vi lite sovmorgon imorrn bitti... S har å andra sidan varit vaken två gånger sen dess, så risken finns att det inte blir nån sömn alls i natt. Finns lite andra symptom på tandsprickning, så det kan ju bero på ont att han inte sover.

Kvällen föregicks av ett trevligt besök hos en fin vän i Storstan. (Tack kära du för god soppa och en härlig eftermiddag! < 3) Nu sitter jag här med en kexchoklad och tänker att kalorier kan jag räkna en annan dag. Snart är det OS! Undrar just om det kommer bli nån tid att kolla på nånting på jobbet. Vore ju guld! Imorgon dyker mamma o pappa in på lite försenat födelsedagsfirande, undrar vad jag ska bju på? Kanske hade varit bra att planera det innan jag var o handlade igår? Men va 17, jag har ju flera timmar på mig! Den där A dyker förmodligen upp om sisådär en kvart-fjorton dar, men jag orkar inte vänta uppe. Tack o gonatt!

No comments: