Tuesday, February 25, 2014

Årets första förkylning

Jamen lite halsont är ju inte helt fel! Om vi skulle dra på lite nästäppa och huvudvärk på det här också så kan det nog bli en riktigt trevlig kväll. Hade tänkt träna imorgon bitti men det blir inte så som det verkar just nu. Siktar på Strepsil, Alvedon och varmt te ikväll och hoppas på att det försvinner till torsdag åtminstone. Är ensam med barnen i helgen, dessutom planeringsdag på dagis på fredag, så nån vila lär det inte bli tal om. Planerar lite utflykter för att hålla oss flytande. Om jag orkar. Problemet är ju att om jag inte orkar ta mig ut så är jag så pass dålig att jag inte orkar ta hand om barnen hemma heller och då är det nästan ännu jobbigare att vara hemma… Vill helst inte be A vabba, men vi får se hur det går. Planen är Leos lekland, mata fåglar och eventuellt hälsa på en fin vän om hon orkar ha oss.

Nu ska jag iaf plocka ihop mig o åka o hämta ungarna på dagis, A är hos doktorn. Undrar om det finns nåt att laga till middag hemma? Har inte handlat på evigheter känns det som. Såg en burk krossade tomater i skafferiet igår, förhoppningsvis finns det lite köttfärs i frysen och pasta vet jag att vi har. Finns det inte köttfärs så finns det iaf basilika och vitlök, så får det bli tomatsås av det. I helgen ska jag göra lax, men då måste jag handla först.

För övrigt planerar jag en köpfri mars, vem är med mig? Självfallet får man handla mat och blöjor och vad man nu kan tänkas absolut behöva, men jag vet med mig att jag personligen inte behöver varken nya vårskor eller några skira gardiner för ökat ljusinsläpp. Så all nöjesshopping får stå åt sidan. Födelsedagspresenter går in i kategorin Vad Man Absolut Behöver, såtillvida inte födelsedagsbarnet själv säger annorledes.
Just ja, hämta barnen. Vi hörs hörrni!
 

2 comments:

Karin said...

Jag är iaf inte med dig! Bokad resa till London och jag ska inte släpa med mig stora plånbokenmen visst kommer det bli shopping! Vårskor skulle jag nog dessutom behöva ha... :)

Jess said...

Åh, hoppas du får en helt underbar resa! Hade jag någon inbokad skulle jag inte heller göra en köpfri månad.