Monday, February 24, 2014

Pseudoefedrin

Den spontana reaktionen när en svensk misstänks för doping är "Nej det måste vara fel för vi svenskar håller inte på med sånt!" Sen tar jag det till nästa steg; i jobbet skulle jag aldrig ifrågasätta en dom utan lita på att andra (i det fallet diverse domstolar runt om i vårt avlånga land) gör sitt jobb så gör jag mitt. Varför ska jag ifrågasätta det här? Borde inte IOK kunna sköta sitt jobb? Det är väl tyvärr helt enkelt så att Niklas Bäckström faktiskt hade för höga halter av pseudoefedrin i kroppen under kvarten mot Slovenien, oavsett vad jag har för präktig bild av svenska elitidrottare.

Sen snubblade jag över den här krönikan, som liksom bekräftade mina tankegångar på nåt sätt.

Jag kom iväg på min egen träning iaf. Inte världens bästa pass, men good enough och skönt att det blev av. Känner mig dock inte riktigt hundra i kroppen, vet inte om det är sömnbrist eller nåt annat men det lär väl ge sig imorgon när jag har sovit. Väntar på att barnen ska somna nu så jag kan gå o lägga mig också.

No comments: