Thursday, February 27, 2014

Energidränage

Ibland undrar jag vad som gör att en del människor verkligen inte verkar kunna ta till sig av  n å g o n t i n g  som sägs till dem. Vuxna människor, som liksom bara låter exakt allt rinna av, som vatten på en inoljad gås. Jag menar inte bara allt negativt utan exakt allt, även sånt som är tänkt som feedback och som man liksom hoppas att personen i fråga kan bemöta med "Ja det blev ju lite tokigt, jag ska tänka på det till nästa gång" eller åtminstone "Förlåt, det var inte meningen". Finns en och annan sån i livet och jag  f ö r s t å r  inte varför eller ens hur man väljer att stänga av andra människor på det sättet. Vill man inte lära sig nånting om sig själv och fortsätta utvecklas? Kan andra människor verkligen vara så hotfulla? Jag kan förstå omogna tonåringar och människor med någon typ av personlighetsstörning, säg schizofreni, men friska, vuxna människor som går i försvar och vägrar ens se att det skulle kunna finnas substans i det som sägs. Jag blir helt matt. Och det är det sista jag behöver just nu.

Tips på hur man kan nå dem mottages tacksamt å det snaraste!

1 comment:

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. said...

Som sagt läser dina inlägg ibland, jag kan inte förstå att dessa ord kommer från dig, du kan ju inte själv förlåta, som julen 2012, när jag bad dig förlåta mig genast, efter vad som hände. Dessutom skrev jag ett brev till dig för att lösa konflikten, som du helt enkelt struntar i. Sen skickar din mamma hatbrev till mig, där hon anklagar mig för diverse ting. Hon känner ju inte mig alls?