Tuesday, August 31, 2010

Nedräkning

Nu är det inte många dagar kvar till Tjejmilen. Idag råkade jag ut för den numera klassiska dippen som verkar uppstå så fort jag har klarat två bra träningspass. Skönt att det var idag och inte på söndag *peppar peppar...* Tog mig runt ett varv, 3.2 km, i elljusspåret bara på ren tjurskallighet. I veckan ska jag sova och äta bra, träna ett pass till och sen kan jag inte göra så mycket mer än att ställa mig på startlinjen och hoppas att dagsformen håller. Jag har gjort vad jag kan i sommar.

Imorrn ska jag börja jobba. Efter drygt 300 "lediga" dagar så är det dags att återvända till verkligheten igen, känns lite som att återvända till skolan efter sommarlovet (kanske beroende på årstiden också). Lite så där "undrar vem som har växt mest/rest längst/blivit brunast" eller vad som nu kan ha hänt över ett sommarlov. Eller 10 månader. Ny tjänst, nya rutiner och vem vet vad som mer är nytt i form av ungdomar, regler och personal? Hur som helst så ska det bli roligt att börja jobba igen!

No comments: