Monday, August 09, 2010

Inlägg nr 8 på 9 dagar

Man skulle ju kunna undra om det nånsin kommer sluta regna så att jag får testa min 7-kilometare i år? Hittills verkar det inte alltför lovande :( Fick nöja mig med bandet idag igen, det börjar bli tjatigt nu... Kommer ju hinna se nog av det i vinter! Hur som helst så fick jag ihop 5 kilometer. När jag hade stretchat och duschat kändes det som att jag egentligen hade mer att ge, men när jag var på bandet var jag mest illamående och less. Det är dålig luft på Friskis där jag går, det är lite trist :( Lokalerna är rätt nybyggda och superfräscha i övrigt, synd att träningen förstörs av en sån skitsak som dålig luftkonditionering. På cyklarna finns det inbyggd fläkt, det borde det finnas på löpbanden också! Såg mig själv i spegeln (svårt att undvika när det är en stor spegelvägg rakt framför en...) och hela jag var supersvettig redan efter nån kilometer för att det var varmt i lokalen... Ser fram emot iForm-loppet på onsdag, hoppas på uppehållsväder! Nog för att det kan vara skönt att springa i regn, men det är inte alltid det är det och ffa så är det sådär bra för iPoden (och den klarar jag mig inte utan om jag ska springa!) Apropå det så måste jag lägga in lite ny musik, göra en ny spellista och ladda batteriet, låter som en helkväll! Snabba tips på bra springmusik mottages tacksamt :) (långsamma tips också, det går ju alltid att uppdatera spellistan efter loppet också, jag slutar ju inte springa för att det blir torsdag!)

Sådärja, nu ska jag leta skivor i hyllan och ladda om musiken...

1 comment:

AnnieeG said...

lycka till på loppet!! Har själv samma problem med inomhuslöpning på gymet, efter en kilometer rinner svetten som den gör efter en mil utomhus, och luften är ju sådär. Man får köra ute så länge det går, helt enkelt. :-)