Thursday, August 19, 2010

Trist att träna

Jag anar ett mönster: Två bra träningstillfällen och det tredje går inte alls. Och när det inte går bra så blir jag superbesviken, för att jag har sett ett mönster av att det går bra och förväntar mig att det ska fortsätta så. Som nu senast; 7 kilometer i söndags, dubbla pass på Friskis i tisdags. 1 kilometer idag, sen var jag less. Inte trött av träningen utan bara trött i hjärnan och hade ingen lust att springa mer. Så då gjorde jag inte det. Tog en promenad hem och satte mig i soffan för att begrunda problemet. Och här sitter jag än. Jag har helt enkelt inte lust. Jag tror inte Tjejmilen borde bli nåt problem, jag tror jag har en mil i kroppen. På rätt dag. Nu har visserligen söndagar varit rätt bra träningsdagar rent generellt i sommar, har satt många rekord på just söndagar, men jag tror det har varit mer tillfälligheter än något annat. Så att Tjejmilen går på en söndag är ju ingen garanti för att det går bra. Jag förstår inte vad jag gör fel... Tränar jag för ofta? För mycket? Har jag för höga krav/förväntningar? Vad tror ni?

2 comments:

Jossan said...

samma grej för mig ofta...jag har nog kommit fram till att det handlar om dagsformen, man kan egentligen inte hitta ngn förklaring förrutom att det är bra hur man sover och äter och så där.. iaf är det så för mig.. men du har varit stark min vän! keep on goping, och låt det gå dåligt en gång, kom bara igen sen..:) KRAM

littlestaar said...

Du kan väl sälla dig till friidrottsskaran från EM och säga "jag har det i kroppen men idag fanns inte formen"...
Håller med Jossan; keep up the good work, jag imponeras av dig min vän!
Styrkekramar!!!