Tuesday, August 24, 2010

Att göra innan semestern är slut

Jag har en gedigen att göra-lista innan jag börjar jobba igen nästa onsdag. Man skulle kunna tro att jag är Superwoman. Här har ni listan:

TISDAG

Tvätta soffklädseln

Biblioteket, lämna böcker (hitta böcker först! 6 barnböcker o 1 vuxen)

Fixa spellista till iPoden

Ring lönekontoret som inte har gett mig min semesterlön


ONSDAG

Egentid! Shoppa. Frissan kl 17!


TORSDAG

Träffa M&M!

Ring EK! Följa med till Ikea?


FREDAG

Ikea, köpa gardiner, äta lunch. Med EK?

Besikta bilen 15.oo! Lämna E hemma vid 14!

STORHANDLA efter besiktningen!

Fixa pastasallad till bröllopet


LÖRDAG

Bröllop i Stockholm


SÖNDAG

ML kommer, sover över!


MÅNDAG

Laga mat: Köttfärssås, kycklinglasagne


TISDAG

Laga mat: Fläskfilé, tonfisksås, morotssås



(Om ni undrar över maten så tänkte jag fixa matlådor innan jag börjar jobba för att kunna lägga mer tid på familjen o mindre på matlagning i höst!) Och samtidigt som allt detta så håller jag på med inskolning på dagis.

LK var i stan igår, träffade henne för en fika och fick trevliga nyheter på köpet: Hon har fått jobb i Uppsala så nu flyttar hon hem från Åland! Välkommen hem :) Hade en trevlig eftermiddag på stan, dock problem med värmen. Varmt i solen o kallt i skuggan, hur ska man klä sig?!

Stadsbibliotekets absolut bästa feature är att man kan låna böcker i stan och sen lämna tillbaka dem i G-sunda. Eller tvärtom om man hellre vill det, men jag är mer benägen att låna i stan o lämna på hemmaplan. Nu ska jag bara leta reda på böckerna som ska lämnas och sen ska jag göra nåt produktivt medan jag väntar på att klockan blir dags att hämta E på dagis.

No comments: